საგნობრივი წრე

მათემატიკის წრე „პროგრესიA

საგნობრივი ჯგუფი: მათემატიკა.
წრის ხელმძღვანელი: ედიშერაშვილი ნელი.
პროფილი: საშუალო საფეხური (
X, XI, XII კლ.).
აქტუალობა: მოსწავლეები ხშირად სკეპტიკურად არიან განწყობილნი მათემატიკის ზოგიერთი საკითხის მიმართ, რომლებიც გაუგებარია მათთვის, რაც მისთვის იწვევს მომდევნო საკითხების გართულებას, ამიტომ აუცილებელია აღნიშნული საკითხების დროული აღმოფხვრა. მათემატიკის საფუძვლებს ისე უნდა ვაზიაროთ მოსწავლეები, რომ არ შესძულდეთ ეს საგანი, პირიქით დიდი ინტერესით მოეკიდონ მას.
მიზანი:
               ● ზოგადად მათემატიკის, როგორც ზუსტი მეცნიერების მიმართ ინტერესის გამომუშავება;
               ● მათემატიკური აზროვნების თვალსაწიერის გაფართოვება;
               ● დამოუკიდებლად მუშაობის უნარების ჩამოყალიბება;
               ● დედუქციური და ინდუქციური მსჯელობის, შეხედულებათა დასაბუთების, მოვლენებისა და ფაქტების ანალიზის, ლოგიკური აზროვნებისა და შემოქმედებითი უნარის განვითარება.
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა: 2018-2019 სასწავლო წლის II სემესტრი
საწრეო მუშაობის პროგრამა:
N
  თემა
აქტივობა
რესურსები
რიცხვი
1
ლოგიკურ ამოცანებზე მუშაობა და სავარჯიშოები
საწრეო მუშაობის მოკლე მიმოხილვა და პროგრამის გაცნობა მოსწავლეებისათვის; წინარე ცოდნისა და გამოცდილების გააქტიურება, ლოგიკური ამოცანებისა და სავარჯიშოების ამოხსნა ინტელექტის განვითარებისათვის.
ამოცანებისა და სავარჯიშოების კრებული, კომპიუტერი, პროექტორი.
21.01
2
კანონზომიერებების აღმოჩენა
განვიხილავთ სხვადასხვა კანონზომიერებს და მათთან დაკავშირებულ ამოცანებსა და სავარჯიშოებს.
ამოცანებისა და სავარჯიშოების კრებული.
22; 28.01
3
ამოცანების ამოხსნის საუკეთესო გზის ძიება
მოსწავლეები ამოცანების ამოხსნისას გამოიყენებენ სხვადასხვა გზებს და საბოლოოდ დაასკვნიან რომელი იყო საუკეთესო გზა.
ამოცანების კრებული.
29.01
4
პროექტზე მუშაობა
პროექტის თემა: „მათემატიკა ყოველდღიურ ცხოვრებაში“.
კომპიუტერი, პროექტორი.
4.02
5
საყოფაცხოვრებო ამოცანების ამოხსნა
განვიხილავთ და მოსწავლეები თავადაც შეადგენენ რამოდენიმე საყოფაცხოვრებო ამოცანას.
ამოცანების კრებული.
5.02
6
ნაშთთა არითმეტიკა
მოსწავლეები გაიხსენებენ აღნიშნულ თემასთან დაკავშირებულ ცოდნას და მიიღებენ დამატებინ ინფორმაციას, რომლის განმტკიცების მიზნით ამოვხსნით მაგალითებსა და ამოცანებს.
ამოცანებისა და სავარჯიშოების კერბული.
11.02
7
ამოცანები ზედმეტი და ნაკლული მონაცებებით
მოსწავლეებს დაურიგდებათ ამოცანები ნაკლული და ზედმეტი მონაცემებით დამოუკიდებელი მუშაობისათვის, გააკეთებენ პრეზენტაციას და დაწვრილებით განიხილავენ რა აკლდათ ან რა იყო ზედმეტი მონაცემი მათ ამოცანაში.
დავალებების ბარათები, თაბახის ფურცლები.
12.02
8
სახალისო მათემატიკური ამოცანები
ვითამაშებთ რიცხვებითა და განვიხილავთ სახალისო მათემატიკურ ამოცანებს.
სახალისო მათემატიკური ამოცანების კრებული.
18.02
9
ამოცანები პიქტოგრამაზე და სვეტოვან დიაგრამაზე
ვიმუშავებთ ამოცანებზე, რომლებიც იხსნება პიქტოგრამისა და სვეტოვანი დიაგრამის გამოყენებით; ასევე მოსწავლეებს დაევალებათ მოიძიონ მასალა სხვადასხვა თემებზე და ააგონ შესაბამისი დიაგრამები ან პიქტოგრამები.
სახაზავი, თაბახის ფურცლები, მარკერები.
19.02
10
გენიალური მათმატიკური ხერხები
მათემატიკური გამოთვლების გამარტივებისათვის გენიალური ხერხების გაცნობა და მათი გამოყენებით ამოცანებისა და მაგალითების ამოხსნა.
კომპიუტერი, ამოცანების კრებული.
25.02
11
ტესტებზე მუშაობა
განვლილ მასალასთან დაკავშირებით მოსწავლეები იმუშავებენ ტესტებზე.
ტესტები.
26.02
12
გამოჩენილი ქართველი მათემატიკოსები
გამოჩენილ ქართველ მათემატიკოსებზე ინფორმაციის მოძიება, დამუშავება და  პრეზენტაცია; კედლის გაზეთის შექმნა „ქართველი მათემატიკოსები“.
კომპიუტერი, ფორმატის ფურცელი, სახაზავი, საშლელი, მარკერები.
4.03
13
მათემატიკური კროსვორდები
მათემატიკური თეორიული საკითხების გახსენება მათემატიკური კროსვორდების შესავსებლად და ახალი კროსვორდის შესაქმნელად.
სახაზავი, საშლელი, თაბახის ფურცლები, მარკერები.
5.03
14
სამკუთხედის გვერდებსა და კუთხეებს შორის დამოკიდებულება
მოსწავლეები წინარე ცოდნის გახსენებისათვის ამოხსნიან ამოცანებს, გამართავენ დისკუსიას აღნიშნულ თმემასთან დაკავშირებით.
სახაზავი, ტრანსპორტირი, ამოცანების კრებული.
18;      19 .03
15
სივრცული ფიგურები
განვიხილავთ სხვადასხვა სივრცული ფიგურის პერიმეტს, ფართობსა და კვეთებს; გავაკეთებთ მათთან დაკავშირებულ ამოცანებს.
ამოცანების კრებული.
25; 26.03
16
ხელნაკეთი რესურსების შექმნა
მოსწავლეები თვითონ შექმნიან სხვადასხვა მასალისაგან გეომეტრიულ ფიგურებს და მოაწყობენ ნამუშევრების გამოფენას.
წებო, მაკრატელი, თაბახის ფურცლები, ფერადი ქაღალდები, მუყაოს ფურცელი, მარკერები, საძერწი საშუალებები.
1.04
17
მონაკვეთთა პროპორციულ ნაწილებად გაყოფა- „ოქროს წესი“
სლაიდშოუს ჩვენება - „ოქროს კვეთა“. აღნიშნულ თემაზე ამოცანების ამოხსნა და გასასვლელი ბარათებით მოსწავლეების გამოკითხვა.
კომპიუტერი, პროექტორი, გასასვლელი ბარათები.
2.04
18
მათემატიკური თამაში
მოსწავლეები დაიყოფიან ორ ჯგუფად და ითამაშებენ მათემატიკურ თამაშს, რომელიც დაყოფილი იქნება შემდეგ ტურებად: ლოგიკური ამოცანების, გეომეტრიული, ალგებრული და ბლიც ტური (ორიენტირებული სისწრაფეზე). გამარჯვებული ჯგუფი დაჯილდოვდება სიგელებით.
წამზომი, თაბახის ფურცლები, კომპიუტერი, პროექტორი.
8.04
19
კომბინატორიკა და ძირითადი ფორმულების გამოყენება
განვიხილავთ კომბინატორიკასთან დაკავშირებულ ამოცანებსა და ტესტებს.
ამოცანებისა და ტესტების კრებული.
15; 16.04
20
მათემატიკური დებულებათა დასაბუთება სხვადასხვა ხერხით
განვიხილავთ დასაბუთების სხვადასხვა ხერხებს და მიღებული ცოდნის განმტკიცების მიზნით შევასრულებთ სხვადასხვა სახის დავალებებს.
ამოცანების კრებული.
22; 23.04
21
პრობლემურ თემებზე მუშაობა
მოსწავლეები წამოჭრიან მათთვის პრობლემურ თემებს და ერთობლივად ვიმუშავებთ მათზე, განვიხილავთ თემასთან დაკავშირებულ ტესტებსა და ამოცანებს.
ამოცანებისა და სავარჯიშოების კრებული.
30.04 6; 7.05
22
ჯგუფური მუშაობა
განვლილი მასალის განმტკიცების მიზნით მოსწავლეები იმუშავებენ ჯგუფურად.
დავალებების ბარათები.
13.05
23
შემაჯამებელი გაკვეთილი
მოსწავლეები იყენებენ აღნიშნული დროის განმავლობაში შეძენილ ცოდნას
ტესტებზე მუშაობისას.
შემაჯამებელი ტესტები
14.05












Комментариев нет:

Отправить комментарий